יום חמישי, 28 בפברואר 2019

ארגון 'פיטה' הכריז על המנות והמתכונים הטבעוניים שעשו לנו את 2018



שנת 2018 עומדת להסתיים והגיעה העת הזו בשנה לעשות סיכומים. אז מה היה לנו שם?

ובכן, שנת 2018 הביאה עימה הרבה מתכונים טבעוניים חדשים, שפע של מנות טבעוניות יוצאות דופן ואפילו חטיפים וחטאים מתוקים מפתיעים – כולם על טהרת הטבעונות. ראינו הרבה מגמות חדשות וטרנדים משגעים וארגון פיטה העולמי (PETA) סיכם לנו את 2018 עם המנות והמתכונים הטבעוניים שעשו לנו את השנה.

אז נכון, אנחנו אמנם נפרדים מהשנה שעברה חלפה לה אבל זה לא אומר שאנחנו חייבים להיפרד גם מהמנות, החטיפים והמתכונים הטבעוניים הנפלאים שליוו אותנו, הפתיעו אותנו ועינגו את החך שלנו ב-2018. הטובים שבהם בטוח יעברו אתנו ל-2019.

ארגון PETA מסכם את 2018

הם קריספיים וממש ממש טעימים: חטיפי צ'יפס טבעוניי

למרות שמרבית חטיפי הצ'יפס הם טבעונים מטבעם, השנה יצאו חטיפי צ'יפס מיוחדים וטעימים במיוחד מירקות בלתי שיגרתים. אז נופפו לשלם לחטיפי צ'יפס רוויי שומן בטעם תפוחי האדמה והגידו ברוכים הבאים לחטיפי צ'יפס העשויים מהירקות המפתיעים הבאים: סלק, קישואים, גזר, בטטה. אפשר לרכוש כאלו מוכנים אבל יש מתכונים טבעונים ברשת להכנת חטיפי צ'יפס כאלו, כך שאתם יכולים גם להכין אותם בעצמכם בבית. זה די פשוט וקל, וזה ממש ממש טעים!


אָקוּו-מה? אָקוּופָאבָּה

אָקוּופָאבָּה זה שם נרדף ל"מי חומוס" או "מי קטניות", כלומר: המים שבישלו בהם את החומוס או קטניות אחרות. זה הלהיט החדש במטבח הטבעוני  והוא מהווה תחליף נהדר לקצף ביצים. עד כה היו לנו בעיקר תחליפים לביצים אך היה קשה למצוא אלטרנטיבות לקציפת ביצים.

למרבה המזל יש היום אָקוּופָאבָּה ובעזרתה אפשר לעשות שלל מתכונים טבעוניים משגעים: עוגות, עוגיות, מקרונים צרפתיים, מרנג, מרשמלו, קרמבו ואפילו גלידות משובחות. אָקוּופָאבָּה מעניקה לנו הזדמנות לעשות כל מנה שדורשת חלבוני ביצים, מבלי האכזריות שבאכילת מזון מן החי וללא סיכוני כולסטרול. אין מה להגיד, שמח במטבח הטבעוני.

שנת 2018 היא שנת הכרובית במטבח הטבעוני

על פי ארגון PETA אחד מחומרי הגלם הכי פופולריים בשנת 2018 הייתה הכרובית. היא כיכבה בשלל מתכונים טבעוניים כמילוי, כקרם, כתוספת לפיצות או לאורז, כמחית ויש אפילו סטייק טבעוני על טהרת כרובית שנימצא כבר על המדפים בארצות הברית. זו ללא ספק הייתה שנה שבה הכרובית עברה לקדמת הבמה ונהנתה ממעמד של כוכבת.

גבירותי ורבותי, התבלין הטבעוני של השנה על פי PETA הוא הכורכום

בישראל הכורכום הוא תבלין רווח. הוא פופולרי כמעט כמו מלח, פלפל וסוכר. אך במדינות מערביות אחרות הכורכום טרם זכה לחשיפה מקסימלית. והנה, השנה הוא זוכה להרבה תשומת לב, גם מארגון PETA הבינלאומי. מעבר לטעם המיוחד שלו, בכורכום יש גם נוגדי חמצון בעלי תכונות אנטי דלקתיות ונראה שהכורכום שולב השנה בשלל מתכונים טבעוניים לרבות: קדרות, שייקים, תה, מרקים ותבשילים.

שחור זה השחור החדש

אם זה נראה כמו פחם, הולך כמו פחם ועושה קולות של פחם – זה כנראה פחם שחור. על פי ארגון פיטה בשנה זו הצבע השחור הצטרף למטבח הטבעוני והעשיר אותו. היה לנו גלידת פחם שחורה, לחמניות שחורות, חטיפי שוקולד שחורים, קרמים שחורים, פסטה פחם, לימונדה שחורה וגם שייקים וסמוד'יס פחם.

למי ששואל את עצמו איך הפחם התגנב אל השיח הטבעוני נשיב - כי לפחם מיוחסות סגולות של ניקוי רעלים. שילוב פחם בתפריט, כך נראה, מסייע בניקוי הגוף מרעלנים מזיקים. לא מאמינים? לחצו כאן ותראו את טרנד המנות הטבעוניות השחורות.

יש לי גלידה הכי טובה והיא טבעונית!

טוב, אם יש משהו שעשה לי באופן אישי את שנת 2018 זה ללא ספק הגלידות הטבעוניות החדשות מבית היוצר של מותגי הגלידות הטובים בעולם. בשנה זו מותגים כמו בן אנד ג'ריס, האגן דאז, Halo ו- Breyersהשיקו גלידות טבעוניות סופר טעימות במגוון טעמים.

ניתן לכם טעימה: בן אנד ג'ריס הוציאו השנה גלידות טבעוניות בטעם קרמל שקדים פריך וצ'רי גרסיה (עם דובדבנים ושבבי שוקולד). האגן דאז השיקה כ-7 טעמים טבעוניים חדשים, ביניהם: קשיו קרמל, תותים & פאדג', בראוניז קרמל, עוגת וניל ובצק עוגיות, חמאת בוטנים ושוקולד ועוד. יאממי...!
שילוב דּוּרָה במתכונים טבעוניים

דּוּרָה (או סוֹרְגּוּם, באנגלית: Sorghum) חדרה אל המטבח הטבעוני העולמי. למי שטרם מכיר, דורה היא למעשה דגן והיא נחשבת לדגן חשוב מאוד לצד חיטה, שעורה או תירס.  בשנה זו הדורה שימשה אותנו להכנת סלטים, פופקורן, קדירות פילאף (אושפלוב) ובעוד מגוון מתכונים טבעוניים. בנוסף, עושים שימוש בגבעול של הדורה להכנת סירופים וממתיקים.

שתהיה לכם שנה טובה ומלאה במאכלים טבעוניים חדשים ומשובחים!

קרדיט: https://www.peta.org

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ארגון 'פיטה' הכריז על המנות והמתכונים הטבעוניים שעשו לנו את 2018

שנת 2018 עומדת להסתיים והגיעה העת הזו בשנה לעשות סיכומים. אז מה היה לנו שם? ובכן, שנת 2018 הביאה עימה הרבה מתכונים טבעוניים חדשים, ...